Ako má vyzerať vizitka po dizajnovej stránke

Potrebujete si dať urobiť vizitku, no vôbec nemáte predstavu ako by tá vaša mala vyzerať? Nevadí, pretože v dnešnom článku si povieme ako má vyzerať vizitka po dizajnovej stránke. Čo sa týka obsahovej stránky vizitky, tomu sa dnes venovať nebudeme. Tak poďme na to.

Formát

Formát vizitiek odkedy vznikli sa nikdy nemenil. Tento obdĺžnikový formát takzvaný “do ruky” sa zachoval dodnes, a tak sa vizitky tlačia vo formáte 90 x 50 mm alebo v takzvanom euro formáte 85 × 55 mm. Vo Veľkej Británii a väčšine Škandinávskych krajín sa používajú vizitky menšieho rozmeru, a to 70 × 40 mm.

Materiál

Tradičným materiálom pre výrobu vizitiek je papier, a to všetkého druhu – matný alebo lesklý, hladký alebo so štruktúrou, biely, krémový, s farebným nádychom, atď. Podstatná je predovšetkým gramáž papieru, ktorá sa pohybuje od 220 do 350g.

Písmo

Hlavnou dominantou vizitiek je samozrejme písmo. Nejde však len o jeho estetickú kvalitu, pretože vizitka nie je len pekným obrázkom, ale má jasne stanovené funkčné poslanie – je nosičom informácií. Text na vizitkách musí byť zrozumiteľný a dobre čitateľný. Čo sa týka fontov, tak tie by nemali byť menšie ako 9 bodov, pretože menšie písmo je pre staršie osoby alebo osoby s vadou zraku nečitateľné.

Farebnosť

Dôležitá je aj farba písma a celkové farebné ladenie vizitky. Na vizitke sa okrem písma môže objavovať aj logo firmy a to buď ako pozadie, cez ktoré je napísaný text alebo ako samostatný prvok, ktorý má rovnakú vizuálnu hodnotu ako písmo. Ak je na vizitke umiestnené logo, celkové farebné ladenie vizitky vychádza práve z farby či farieb, ktoré sa v ňom objavujú. Ak sa v logu objavuje viac ako jedna farba, neodporúča sa na text prikladať ďalší farebný odtieň. Farba písma sa volí zhodná s jednou z farieb použitých v logu.

Tak to by bolo z dizajnovej stránky všetko. Ak sa budete držať týchto rád, vaša vizitka bude vyzerať tak .