Čo prinieslo CRM online?

Riadenie vzťahu so zákazníkmi, ktoré vo všeobecnosti označujeme pod skratkou CRM zahŕňa takmer všetky procesy a aktivity, ktoré spočívajú v komunikácii so zákazníkmi, v riadení zákazníkov či v zosúladení potrieb zákazníkov s výrobkami a službami, ktoré na trhu realizujú rôzne organizácie. Keďže žijeme v dobe, kedy sa internet a moderné informačné technológie stali neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Tak súkromného, ako aj pracovného a internet sa premietol aj do riadenia vzťahov so zákazníkmi jednotlivých organizácií.

CRM Online predstavujú veľmi výkonné a pritom ľahko použiteľné riadenie vzťahov so zákazníkmi, ktoré je poskytované cez internet, čo umožňuje spoločnostiam používať tento nástroj v skutku rýchlo a pri nízkych nákladoch. Neopomenuteľnou prednosťou CRM Online je aj fakt, že dokáže vyhovieť špecifickým potrebám každého podniku. CRM Online systém prináša informácie vždy v pravom čase a bez ohľadu na to, kde sa daní používatelia nachádzajú. Spoločnosti sa tak môžu zamerať na svojich zákazníkova tak v globále, ako aj jednotlivo. Zmysluplnosť CRM Online spočíva v možnostiach firmy upútať svojich zákazníkov, prehlbovať vzájomné vzťahy, rozširovať výrobu či produkciu a to všetko prostredníctvom internetu. CRM Online zhromažďuje relevantné informácie o zákazníkoch, na základe ktorých je možné vytvoriť si s danými jedincami osobnejší vzťah a podľa toho k nim aj pristupovať.

Pýtate sa, v čom vlastne spočívajú prednosti CRM Online? Výhoda, ktorú ocení každý z vás je jednoduchosť. Môžete sa spoľahnúť na efektívne riešenie, bez zbytočných a zdĺhavých úkonov, ktoré neprispievajú k efektívnejšiemu výsledku. Prednosťou CRM Online je aj nepretržité monitorovanie či priebežná údržba jednotlivých aplikácií. CRM Online vám umožní zriaďovať a pridávať používateľov na počkanie, nové verzie a aktualizácie sú ľahko distribuované bez nákladných správ či opráv. Základnou podmienkou dosahovania zisku spoločností je minimalizácia zisku. Cenovo dostupné riešenia s flexibilnými možnosťami predvídateľných platieb sú  dôvodom, prečo si CRM Online vyberá nespočetné množstvo organizácií.

Hoci sú CRM systémy Offline a CRM systémy Online podobné, existuje medzi nimi niekoľko zásadných rozdielov. Základné rozdiely, ktoré spočívajú medzi CRM Offline a CRM Online spočívajú v spôsobe práce s dátami a údajmi, ako aj so systémom samotným. Kým CRM Online umožňuje ukladanie programu, údajov a informácií prostredníctvom internetu,  CRM Offline predpokladá uloženie programu, údaj i informácií do zariadenia, na ktorom užívateľ či zamestnanec práve pracuje.

Výhod používania CRM Online je hneď niekoľko. Medzi tie hlavné prednosti môžeme zaradiť zdieľanie informácií medzi jednotlivými používateľmi, dostupnosť daného systému kedykoľvek a z akéhokoľvek miesta, online komunikácia medzi používateľmi CRM či bezpečnosť uložených údajov a informácií. Okrem už spomenutých nemálo dôvodov využívania CRM Online treba spomenúť aj fakt, že optimalizuje obchodné a marketingové aktivity, vďaka čomu umožňuje tak akvizíciu nových firiem. Marketingový modul môžeme považovať za akýsi typ kampane, ktorá je sledovaná po všetkých stránkach, tak po stránke nákladov, aktivít či skutočných výnosov. Prostredníctvom rýchlych prehľadov možno sledovať aktivity členov celého tímu. Jedným kliknutím sa vám zobrazí prehľad týkajúci sa plnenia jednotlivých úloh, obchodné schôdzky, história telefonátov či celá emailová komunikácia. Spomenuté automatické vypĺňanie informácií o danej spoločnosti, ktoré sú určené  pre cieľových zákazníkov v sebe ukrývajú aj históriu nákladov, servisné telefonáty či aktivity na podporu predaja a sociálne interakcie.