CRM pomôže udržiavať vzťahy so zákazníkmi

Aj vy podnikáte? Možno nie ste veľká firma, možno ste len malá rodinná firmička, no určite aj pre Vás je dôležitý vzťah s vašimi zákazníkmi. Počuli ste už o CRM? Ak nie, tak teraz si o tom niečo povieme.

Čo je CRM?

Customer relationship management (tiež CRM alebo riadenie vzťahov so zákazníkmi) je databázovou technológiou podporovaný proces zhromažďovania, spracovania a využitia informácií o zákazníkoch firmy.

Umožňuje tak spoznať, pochopiť a predvídať potreby, priania a nákupné zvyky zákazníkov a podporuje obojstrannú komunikáciu medzi firmou a jej zákazníkmi.

office-620817_1280-1024x680-8121050

Trendy v CRM

V súčasnej dobe je možné používať  CRM online formou cloudového riešenia, teda aplikácie prístupnej online. Kvalitný dodávateľ CRM Vám túto možnosť ponúkne.

Online CRM je vhodným riešením, ak nechcete zo začiatku investovať prostriedky do nákupu systému. Informácie tak budete mať prístupné kdekoľvek sa pripojíte k internetu.

Rozdiel medzi offline a online CRM

Hlavné rozdiely medzi offline a online CRM sú najmä v spôsobe práce s dátami a so samotným systémom.

Kým online CRM umožňuje ukladanie programu, dát a informácií pomocou internetu na vzdialený počítač (najčastejšie tzv. server), offline CRM (najčastejšie tzv. desktopová aplikácia) predpokladá uloženie programu i dát do zariadenia, na ktorom užívateľ práve pracuje.

Plusy a mínusy oboch riešení sú zvyčajne vždy v protiklade. To znamená, že čo je výhodou online CRM, je veľmi často hlavnou nevýhodou či nedostatkom offline CRM systémov.

Dnešný trh obsahuje celý rad riešení, stačí otvoriť vyhľadávač a zadať do neho frázu “CRM” či “riadenie vzťahov so zákazníkmi”. Každý podnik si vyberie to svoje, avšak je potrebné dať si pozor na voľbu vhodného dodávateľa. Nie je to jednorazový nákup, ale partnerstvo na niekoľko rokov.