Mobilné CRM je už trend aj na slovensku

Mobilné CRM je už trend aj na slovensku

Ak podnikáte už nejaký čas a musíte si krvopotne zháňať klientov, tak ako väčšina malých a stredných podnikateľov na Slovensku, tak ste sa už určite stretli s výrazom Customer Relationship Management. Ide o celý prístup k zodpovednému podnikaniu, resp. aj o skupinu nástrojov, ktoré nám ho pomáhajú uskutočniť. 

O čo ide? Aby ste mali neustále výborný prehľad o vašich minulých, terajších a potenciálnych klientoch a aby oni stále vedeli o vás, a tak aby ste nikdy netrpeli nedostatkom práce. Ak sa budete o svojich klientov starať zodpovedne, tak nielen oni budú spokoní, ale budú vám ochotní aj viac zaplatiť a vy si budete môcť dovoliť zamestnať viac ľudí a tým v konečnom dôsledku zarobíte viac za menej práce. 

Ak si myslíte, že nemôžete nikoho zamestnať namiesto seba, tak robíte niekde chybu. Totiž dobrý manažér je nahraditeľný manažér, a tak je dôležité, aby ste si nastavili systémy tak, aby ste mali kontrolu, ale aby všetku prácu mohol za vás spraviť niekto iný.

A práve CRM systémy sú tie systémy, ktoré vám toto môžu pomôcť spraviť. Máte technika v teréne, ktorý ide za deň ku štyrom rôznym klientom a vy ako šéf chcete mať prehľad o tom, ako dopadol každý výjazd? Ak dáte svojmu zamestnancovi tablet alebo telefón s prístupom do mobilného CRM, kde hneď po skončení práce vyplní do zložky klienta report, tak máte ku každému klientovi okamžitú informáciu a hneď môžete klientovi volať a pýtať sa na spätnú väzbu kým nezabudne na návštevu vášho zamestnanca. 

Mobilné CRM tiež pomôže vášmu technikovi mať prehľad o tom, kde všade a pre koho ten ktorý deň robí a ešte uvidí zakázku na mape a použije ju na navigáciu k cieľu. Ak sa mu niečo na klientovi zdá podozrivé, má pocit že tento klient znamená pre firmu viac starostí ako radostí, alebo vidí príležitosť predať klientovi niečo navyše, toto všetko môže byť zaznamenané v CRM systéme pre obchodníka, ktorý na týchto príležitositach môže hneď pracovať. Mať takýto systém znamená zdieľať všetky dôležité informácie a ako vieme, zdieľanie informácií je jeden z pilierov efektívnej firmy.