Na vzhľade vizitky si dajte záležať

Koľkokrát ste prišli do styku vo svojej profesii s vizitkami, ktoré skončili v koši bez povšimnutia? Určite ich bolo veľa. Prečítajte si preto dnešný článok, kde sa dozviete ako by mala vyzerať vizitka, aby neskončila v koši aj tá vaša.

Povie viac ako si myslíte

Vizitka patrí medzi osobné akcidenčné tlačoviny, teda medzi tie, ktoré slúžia na osobnú potrebu človeka. Vizitka veľmi veľa vypovedá o povahe svojho vlastníka už tým, či je pokrčená, poliata, poškriabaná a inak znehodnotená. O jeho vkuse veľa napovie aj farba, ornamenty a znaky, ktoré si vybral.

Čo má obsahovať?

Pri vytváraní vizitky je potrebné myslieť na to, že jej účel je nielen estetický, ale aj informatívny. Mala by obsahovať len tie najdôležitejšie informácie ako je meno, adresa, telefón, e-mail a webové stránky.

Menej je niekedy viac

Hoci vizitka slúži na odovzdanie informácií, pokiaľ potenciálneho zákazníka nechcete odradiť, nesnažte sa na vizitku vtesnať čo najviac textu. Aj tu platí, že menej je niekedy viac. Čím menej textu na vizitke bude, tým viac ten existujúci vynikne.

Aby vyzerala profesionálne

Ak chcete ako firma vyzerať profesionálne, mali by ste dbať na súlad jednotlivých marketingových prvkov, teda logo, slogan, webové stránky, farby a fonty. So zaujímavým a ľahko zapamätateľným logom docielite, že si zákazníci vybavia práve vás.

Kvalitný papier

Ani na papieri by sa nemalo šetriť. Tu platí pravidlo, že čím kvalitnejšia vizitka, tým je väčšia šanca, že si ju zákazník nechá a vynikne medzi ostatnými. Kvalitné vizitky by mali byť vytlačené na papieri s vyššou gramážou (najlepšie 300-400g/m2.

Pamätajte, že samotná vizitka zázraky nespraví. Treba, aby ste vystupovali kultivovane, slušne, pokorne, a nie ako nejaký „geroj“, ktorému patrí celý svet.